pripreme za realizaciju casa predskolske ustanove


PREVENCIJA U SAOBRAĆAJU


OBLICI RADA: FRONTALNI, INDIVIDUALNI, RAD U PARU I GRUPNI RAD
PROGRAMSKI SADRŽAJ: POSMATRANJE KAO POTICAJ, SVIJET MAŠTE KAO INSPIRACIJA
LIKOVNI ELEMENTI: BOJA, PLOHA, VOLUMEN
LIKOVNA PODRUČJA: CRTANJE, SLIKANJE, PROSTORNO-PLASTIČNO OBLIKOVANJE, DEKORATIVNI RAD S GRAFIKOM I VIZUELNO ESTETSKO PROCJENJIVANJE

LIKOVNE TEHNIKE: CRTAČKE (FLOMASTERI U BOJI), SLIKARSKE (TEMPERA, KOLAŽ), KIPARSKE (SVJEŽE CVIJEĆE, PLASTELIN) I GRAFIČKE (OTISAK).
LIKOVNI PROBLEM: RITAM, SIMETRIJA I KOMPOZICIJA
CILJ RADIONICE:
  • RAZVIJANJE SVIJESTI O CJELOŽIVOTNOM POŠTOVANJU ZAKONOM PROPISANIH SAOBRAĆAJNIH ZNAKOVA U CILJU OČUVANJA SVOG I TUĐEG ŽIVOTA

ZADACI:
·         UOČAVANJE OSNOVNIH  LIKOVNIH ELEMENATA LINIJE, BOJE, PLOHE, VOLUMENA I NJIHOVIH REGULATORA: SIMETRIJE, RITMA I KOMPOZICIJE
·         UPOTREBA OSNOVNIH LIKOVNIH TEHNIKA
·         RAZVIJANJE LIKOVNE KREATIVNOSTI I LJUBAVI PREMA LIKOVNOM IZRAŽAVANJU
·         RAZVIJANJE SOCIOEMOTIVNE INTELIGENCIJE, POŠTOVANJE PREMA DRUGOM,


KORELACIJA SA PREDMETIMA: MOJA OKOLINA, MATEMATIKA, BOSANSKI,HRVATSKI,SRPSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST, TJELESNI I ZDRAVSTVENI ODGOJ I MUZIČKA KULTURA


TOK AKTIVNOSTI
PRIPREMA: MODEL SEMAFORA ZA VOZAČE I PJEŠAKE, PAPIR ZA OBILJEŽAVANJE PJEŠAČKOG PRELAZA (ZEBRE), TEMPERE I VODENE BOJE, FLOMASTERI, KOLAŽ PAPIR, CVIJEĆE, TEKSTIL, PLASTELIN, AUTOMOBIL – IGRAČKA, SVJETLOSNI IZVOR, ZVUČNI IZVOR, LJEPILO, PAPIR, CD I KASETOFON.

MOTIVACIJA:
IGROKAZ
Dvije djevojčice idući u školu prelaze kolovoz na raskrsnici, ne obraćajući pažnju na kretanje vozila. Začuje se zvuk sirene i škripa kočnica automobila. Djeca su preplašena i zbunjena, stoje na sredini kolovoza. Vozač izlazi iz automobila.
VOZAČ: - Djeco, niste pazili! Ubuduće kada prelazite kolovoz obavezno pogledajte lijevo (pokazuje glavom), pa desno, a zatim brzo pređite na drugu stranu kolovoza.   
Pojavljuju se semafori (dječaci nose modele semafora napravljene od kartona).
SEMAFOR: - Ja sam semafor za vozače, dobio sam zadatak od saobraćajne policije da na ovoj raskrsnici regulišem saobraćaj.
Nisu svi vozači pažljivi kao ovaj gospodin (pokazuje na vozača).
Gospodine, hvala Vam (učenici se zahvaljuju vozaču i mašu mu dok on sjeda u automobil).

SEMAFOR: - Sada me slušajte! Kada prelazite kolovoz tamo gdje ja regulišem saobraćaj morate poštovati moja svjetla.

(pali se crveno svjetlo)
SEMAFOR: - PRVO OKO ZNAČI STOJ, DA NE BUDE POSLIJE JOJ!

(pali se žuto svjetlo)
DRUGO OKO ZNAČI PAZI, MOŽE NEŠTO DA TE ZGAZI.

(pali se zeleno svjetlo)
TREĆE ZNAČI SRETAN PUT, NE ZAMJERI ŠTO SAM LJUT.

SEMAFOR ZA PJEŠAKE: - JA SAM SEMAFOR ZA PJEŠAKE I MOJA SVJETLA MORATE POŠTOVATI.
NA CRVENO SVJETLO UVIJEK STANI! NA ZELENO SVJETLO BRZO KOLOVOZ PREĐI.

Slijedi kratka analilza igrokaza.




SEMAFOR



U gradu nasred raskrsnice
ja stojim i djelim propusnice
ja stojim i djelim propusnice
u gradu nasred raskrsnice
Kad crvenim okom gledam
tada nikom preći ne dam.
Dok se žuta svjetlost lije
još slobodno preći nije
A zeleno oko moje
znači preći slobodno je.





(ostavljamo modele semafora na raskrsnici)



NAJAVA ZADATKA
Voditelj radionice najavljuje zadatak:
Danas ćemo slikati, crtati, modelovati, otiskivati prstićima i od cvijeća i platna stvarati semafore.
REALIZACIJA

Rad u grupama (šest grupa po četiri učenika i jedna grupa pet učenika).
Šest grupa dobiva papir sa nacrtana tri kruga i jedna grupa papir sa nacrtana dva kruga.
Nazivi grupa su slova od kojih je sastavljena riječ – SEMAFOR –

Zadaci za grupe:

-          Prva grupa (S) slika semafor  temperom.
-          Druga grupa (E) crta brojeve 1, 2, 3 flomasterom u boji, predstavljajući semafor
-          Treća grupa (M) modeluje plastelinom (pet učenika)
-          Četvrta grupa (A) otiskom prstića predstavlja semafor
-          Peta grupa (F) dekoriše cvjetni semafor
-          Šesta grupa (O) crta slogove riječi SE, MA, FOR flomasterima u boji
-          Sedma grupa (R) tekstilom dekoriše semafor za pješake
-          Učenici rade uz muziku kompozicije – SEMAFOR –
-          Na tabli su napisani nazivi grupa ispod kojih će učenici po završetku postaviti radove.

     S             E              M           A             F             O             R









Dobili smo izložbu učeničkih radova. Voditelj radionice poziva učenike da posjete izložbu.
Ponovo prelaze raskrsnicu, strpljivo čekajući da se upali zeleno svjetlo na semaforu.



ANALIZA LIKOVNIH PRODUKATA

Učenici iznose utiske o radovima, hvale i kritikuju.
Čas  se završava  čitajući poruke napisane na crvenoj, žutoj i zelenoj traci.



Učenici izrazom lica pokazuju raspoloženje koje u njima izazivaju boje na semaforu (ljutnja, strpljenje, veselje).








PRIPREMA ODGOJNO – OBRAZOVNE JEDINICE


Datum
Vrtić:
Predmet: Metodika moja okoline
Grupa: Starija vrtićka grupa
Nastavna  jedinica: Gljive
Tip časa:
Nastavne metode: Metoda teksta, metoda razgovora, metoda demonstracije, metoda slušanja
Nastavna sredstva:
Oblici rada: Frontalni, grupni
Lokalizacija:
Izbor medija:
Cilj odgojno – obrazovne jedinice: Usvajanje o znanja o gljivama i njihovim karakteristikama, usvajanje novih pojmova
Zadaci:
OBRAZOVNI: Govorom utičemo na razvoj spoznajnih procesa. Usvajanje novih znanja i bogaćenje dječjeg rječnika
ODGOJNI: Razvoj ljubavi prema lijepom, jasnom i korektnom izražavanju. Razvoj osjećaja za estetiku
FUNKCIONALNI: Razvoj mašte i mišljenja. Podsticanje mašte i razmišljanja,razvoj razumijevanja

Mikroartikulacija časa:
Etape  rada:
Uvod:
Realizacija:
Verifikacija:

Makroartikulacija časa:

UVOD(MOTIVACIJA)

Odgajateljica ulazi u prostoriju i pozdravlja djecu.Nakon toga im kaže:“Z a vas sam danas pripremila nešto,mislim da će vam se svidjeti“Udobno se smjestite,a ja ću vam pročitati jednu zagonetku pa ćemo zajedno pokušati odgonetnuti šta je to? A zagonetka glasi:
„ŠTA JE TO?U ŠUMICI NA KIŠICI,MIŠIĆU JE KIŠOBRAN I UDOBAN ŠUMSKI STAN“(gljiva)
Da tačno je,gljiva je u pitanju.

NAJAVA ODGOJNO-OBRAZOVNE JEDINICE


Draga djeco mi ćemo daans da razgovaramo gljivi.Prvo ćeet mi reći:
„Znate li kako izgleda gljiva tj.od čega se  sastoji?“(sastojis  eod šešira –klobuka i drške)
Odgajteljica crta gljivu na tabli i obilježava dršku i šešir.
„A, zante li gdje raste gljiva?“(u šumi)
Ja sma za vas pripremila i jednu lijepu pjesmicu,svidjet će vam se sigurno,pažljivo me slušajte.Pjesmica s ezove „MUHARA“a galsi ovako:

MUHARA

Muhara, muhara u šumici stoji,
marljivo tačkice na šeširu broji. 2x
Ne dirajte molim vas haljinicu moju,
najnoviji model po jesenskom kroju. 2x
Svako me poznaje, iz sličica iz knjiga,
a što nisam jestiva nije moja briga. 2x

Zato molim ne dirajte haljinicu moju,
najnoviji model po jesenskom kroju. 2x


OBRADA ODGOJO-OBRAZOVEN JEDINICE


„Svidja li vam se pjesmica?“
„Hoćete li mi reći kakve gljive mogu biti?“(jestive i nejestive)
„Zašto ovdje gljiva kaže ne dirajte molim vas haljinicu moju?“(zato što je otrovna)
„Šta je gljiiv potrebno da bi narasla?“(kiša)
„Osim u šumi gdje još gljiva može da raste?“(u podrumu)
„Kako se zovu gljive koje rastu u podrumu?“(šampinjoni)
„Volite li vi jesti gljive?“(volimo)
„Djeco zapamtite da sve gljive nisu jestive i da ih ne smijemo dirtai ni brati sami,to moramo raditi uz prisustvo roditelja!“
„Zaboravili ste mi reći još nešto jako znimljivo,jesu li gljive živa ili neživa bića?“(živa zato što gljiva raste,razvija se)

IZRAŽAVANJE OSJEĆAJA: Odgajateljica raspoređuje djecu po centrima.

U centru za jezik djeca dobivaju zadatak da na osnovu slike na kojoj se nalaze razne gljive u šumi ispričaju prču. Djeca verbalizuju ono što vide.

Grupa u centru za matematiku treba da skupu gljiva u korpici pridruži po jedanu gljivu  iz skupa gljiva. U jednom skupu ima pet gljiva, dok su u drugom četiri gljive.Ukoliko djeca dobro pridruže skupove, jedna gljiva  će da ostane višak. Na ovaj način se kod djece razvija koncentracija i potiče logičko mišljenje.

U centru za likovnu kulturu djeca boje gljive i od  plastelina prave gljive.

U centru za moju oklinu djeca su dobila gljivu sliku jezera,drveta i sume i zadatakk je bio da stave gljivu na mjesto gdje raste.

Odgajateljica obilazi sve centre i pruža djeci pomoć gdje je potrebna. Nakon što sve grupe obave svoje zadatke pokazuju ih  drugima.

Novi pojmovi:
Sadrzaj zapisa na tabeli:
Literatura:






Datum
Vrtić: 
Usmjerena aktivnost: Pjesmica „Mravi“
Lokacija: Vrtić
Lokalizacija: Vježbe glasovne diskriminacije, leksičko područje
Cilj odgojno – obrazovne jedinice: Usvajanje znanja o mravima i njihovim karakteristikama, usvajanje novih pojmova
Zadaci odgojno – obrazovnog rada:
a)      OBRAZOVNI: Govorom utičemo na razvoj spoznajnih procesa.
       Podsticanje djece na jezičko stvaralaštvo.
       Usvajanje novih znanja i bogaćenje dječijeg rječnika.
b)      ODGOJNI: Razvoj ljubavi prema lijepom, jasnom i korektnom izražavanju.
       Razvoj vještine slušanja i praćenja govora drugih.
c)      FUNKCIONALNI: Razvoj mašte i mišljenja, podsticanje mašte i razmišljanja.
       Stvarati takvu radno – igrovnu atmosferu koja će poticati djecu da
       slobodno pričaju o svemu što vide i opažaju, rade, osjećaju i  misle, čime se doprinosi                          
       njihovoj emocionalnoj i socijalnoj stabilnosti.         
Metode rada: Metoda teksta, pjevanja, metoda razgovora, metoda demonstracije, metoda slušanja
Oblici rada: Frontalni, grupni
Izbor medija: tekstovi, muzika, slike, plastelin   
Korelacija: moja okolina, matematika, likovno, muzičko
Mikroartikulacija:
1.      Faza – motivacija ( 5- 7 minuta ) - djeci ću pustiti pjesmicu „Mrav, mrav“.
2.      Faza – najava usmjerene aktivnosti ( 3 minute ) -djeci ću najaviti sljedeću pjesmicu koju će čuti.
3.      Faza – razrada usmjerene aktivnosti ( 15- 20 minuta ) – djeci ću izrecitovati pjesmicu i razgovarati ćemo o njoj.
4.      Faza – izražavanje doživljaja ( - minuta ) djeci ću dati određene zadatke iz područja matematike, likovnog i jezičkog.

Makroartikulacija:
1.      faza -  MOTIVACIJA: Nakon ulaska u prostoriju gdje borave djeca, odgajateljica pjeva pjesmu „Mrav, mrav“
Mrav,mrav citav dan 
provodi u travi 
Mrav, mrav živ i zdrav 
radiša je pravi 
Pun vrlina , uzor svima 
sve ga priče hvale 
Pa se pitam da li ima 
kakve mane male 
Šta li radi kad ne radi 
kada nema žita 
Da li tada , barem malo 
sam po polju skita..
 i posmatra reakciju djece. Odgajateljica pušta djecu da pjevuše pjesmicu. Nakon što pjesmu odslušaju, odgajateljica djeci daje vremena da se odmore.
2.      faza – NAJAVA ODGOJNO – OBRAZOVNE JEDINICE: Djeco draga, vidim da vam se mnogo svidjela ova pjesmica o mravima. Sada ću vam ja izrecitovati još jednu jako zanimljivu pjesmicu. Pažljivo me poslušajte.
  1. faza – OBRADA ODGOJNO – OBRAZOVNE JEDINICE:



Ti čudni mr
Sunce baš grije, nebo se plavi,
pod mojim nogama hiljade mravi.
Svi nešto rade, svi nekud žure,
ili vuku mrvice il’ samo jure.
To što su takvi jako me čudi,
oni su drukčiji nego mi ljudi.
Nitko ne pleše, nitko ne peca,
sve samo odrasli, a gdje su im djeca?
Kako provode djetinjstva dane?
Imaju li ljuljačke i tobogane?
Dali idu u vrtiće ili u škole?
Dali od svega najviše igranje vole?
Dali se nekad malo potuku?
Dali vole pisanje i bojanku?
Sve mi te tajne po glavi zuje.
Dali netko od njih možda to čuje?
Da otkrije tajnu što tu dolje leži.
Gdje su mravi, kad zima zasniježi?

Vidim da vam se svidjela ova pjesmica. Zašto vam je pjesmica zanimljiva? ( Zanimljiva mi je zbog toga što su mravi smiješni i mali; ja volim gledati mrave kako žure..)
Pa šta kaže ova pjesmica? (da mravi uvijek nešto rade, uvijek negdje žure, da neznamo imaju li školu i da li se igraju).
Pa šta vi mislite imaju li mravi škole i vrtiće, da li se igraju, imaju li igračke ( mislimo da nemaju igračke, i da nemaju škole, jer oni samo rade i traže sebi hranu)
A šta mislite da li se mravi ikada potuku ( da, potuku se, vidjeli smo to jednom.. )
A šta vi mislite gdje to mravi tako žure i šta rade ( pa oni sebi skupljaju hranu, i sebi prave kućice)
A kakve su kućice mravi, znate li kako se zovu njihove kućice ( zovu se mravinjaci, ima puno mravi u mravinjacima)
A da li mravi žive sami( ma ne, oni svi žive u mravinjaku, ima ih puno,puno)
A idu li sami šetati ( ne oni uvijek šetaju u koloni)
A kakva je njihova kolona ( pa oni idu jedan iza drugog i nose sebi hranu)
A znate li gdje mravi ostavljaju svoju hranu ( oni je nose u mravinjak)
A šta vi mislite gdje mravi budu kada dođe zima i padne snijeg ( neznamo; e pa djeco oni odu doboko u mravinjak, tu se ukoče se i tu spavaju cijelu zimu)

4.      faza – IZRAŽAVANJE OSJEĆAJA: Odgajateljica daje djeci zadatke.
U prvom zadataku djeca treba da smisle priču na osnovu slika. Slike su nacrtane na 4 komada slagalice, koje djeca treba da sastave, a potom da smisle priču. Slagalica se sastoji od četiri dijela. Sastavljajući priču pomoću slika djeca razvijaju svoju rečenicu, te pravilno povezivanje riječi u rečenici. Djeca verbalizuju ono što vide.
Drugi zadatak je matematički, gdje djeca treba da skupu mravi pridruže odgovarajuću mrvicu iz skupa hrane. U jednom skupu ima pet mrvica, dok je u drugom četiri mrava. Ukoliko djeca dobro pridruže skupove, jedna mrvica će da ostane višak. Na ovaj način se kod djece razvija koncentracija i potiče logičko mišljenje. Da bi uspješno riješili ovaj zadatak djeca treba da poznaju i boje.
Treći zadatak je likovni gdje djeca crtaju kolonu mravi, ili prave mrave od plastelina što ih uči praviti različite oblike. Takođe vježbaju sitnu motoriku.
Odgajateljica u svim zadacima pruža djeci pomoć gdje je potrebna.
Potom odgajateljica čita priču “Cvrčak i mrav” i izvlači pouku.
“ Cvrčak i mrav ”
Na selu, na obali jednog potoka, u gustoj travi živjeli su cvrčak i mrav. Stiglo je ljeto. Cvrčak je po cio dan bezbrižno pjevao, dok je vrijedni mrav obilazio polja sakupljajući pšenicu i ječam za zimu. S vremena na vrijeme cvrčak bi rekao mravu: „ Ne razumijem zašto se toliko mučiš kada je ljepše uživati na suncu.“ „ Imaču dovoljno vremena da se odmaram kad  dodje zima.“
Stigla je jesen, a potom i zima. Kiša i snijeg su odnjeli sa zemlje ono malo hrane što je bilo na njoj. Lakomisleni cvrčak tek tada uvidje da je pogriješio. Promrzao i gladan, otišao je do mrava i plačući mu reče: „Molim te, daj mi nešto da pojedem. Sve ću ti vratiti kada opet dodje ljeto“. „ Šta si radio do sada“- upita ga mrav.
Da ti iskreno kažem pjevao sam.“ –odgovori cvrčak.
„ E, pa onda, ako si gladan, sam se snadji. Ako ti je hladno, ti igraj, tako češ se ugrijati i proći će te glad“.
Reče mrav, smijući se, a zatim dodade: „Sada bi imao dovoljno hrane da si ljetos radio.“

Pouka: Budi mudar i uvjek misli na buducnost.